Rodzaje szkoleń
SAMOLOTOWE
PPL(A) LICENCJA PILOTA SAMOLOTOWEGO TURYSTYCZNEGO
Szkolenie teoretyczne do licencji PPL(A) obejmuje 100 godzin zajęć z przedmiotów takich jak : PRAWO LOTNICZE, CZŁOWIEK,MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA, METEOROLOGIA, ŁĄCZNOŚĆ, ZASADY LOTU, PROCEDURY OPERACYJNE, OSIĄGI I PLANOWANIE LOTU, OGÓLNA WIEDZA O STATKU POWIETRZNYM, NAWIGACJA.
Może być realizowane w formie stacjonarnej bądź w oparciu o platformę internetową.
Szkolenie praktyczne obejmuje min 45 godzin lotu z czego 10 godzin to loty samodzielne wykonywane przez ucznia pod nadzorem instruktora.
Po zakończeniu szkolenia czeka nas egzamin teoretyczny w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego i egzamin praktyczny z uprawnionym egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej.
FCL.205.A PPL(A) – uprawnienia
a) Posiadacz licencji PPL(A) jest uprawniony do wykonywania bez wynagrodzenia czynności pilota dowódcy lub drugiego pilota samolotów lub motoszybowców turystycznych w operacjach niekomercyjnych.
b) Niezależnie od przepisów litery powyżej, posiadacz licencji PPL(A) z uprawnieniami instruktora lub egzaminatora może otrzymywać wynagrodzenie za:
1) prowadzenie szkolenia w locie w zakresie licencji LAPL(A) lub PPL(A);
2) przeprowadzanie egzaminów praktycznych i kontroli umiejętności w zakresie powyższych licencji;
3) korzystanie z uprawnień i certyfikatów wpisanych do tych licencji.
LAPL(A) LICENCJA PILOTA SAMOLOTOWEGO REKREACYJNEGO
Szkolenie teoretyczne jest dokładnie takie samo jak w przypadku licencji PPL(A).
Szkolenie praktyczne obejmuje min 30 godzin lotu z czego 6 godzin to loty samodzielne wykonywane przez ucznia pod nadzorem instruktora.
Po zakończeniu szkolenia podobnie jak w przypadku PPL(A) czeka nas egzamin teoretyczny w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego i egzamin praktyczny z uprawnionym egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej.
FCL.105.A LAPL(A) — uprawnienia
a) Posiadacz licencji samolotowej LAPL jest uprawniony do wykonywania czynności pilota dowódcy samolotów jednosilnikowych tłokowych lądowych lub motoszybowców turystycznych o maksymalnej poświadczonej masie startowej 2 000 kg lub mniej, przewożących maksymalnie 3 pasażerów, w taki sposób, że na pokładzie statku powietrznego nigdy nie znajdują się więcej niż 4 osoby.
b) Posiadaczowi licencji LAPL(A) wolno przewozić pasażerów dopiero, gdy po wydaniu licencji wykona 10 godzin czasu lotu jako pilot dowódca samolotów lub motoszybowców turystycznych.
UACP ŚWIADECTWO KWALIFIKACJI PILOTA SAMOLOTÓW ULTRALEKKICH
FI(A) UPRAWNIENIE INSTRUKTORA SAMOLOTOWEGO
VFR NOC UPRAWNIENIA DO LOTÓW NOCNYCH VFR
HOL UPRAWNIENIA DO HOLOWANIA SZYBOWCÓW
SZYBOWCOWE
SPL LICENCJA PILOTA SZYBOWCOWEGO
FI(S) UPRAWNIENIE INSTRUKTORA SZYBOWCOWEGO
TMG UPRAWNIENIE NA MOTOSZYBOWCE TURYSTYCZNE
SPADOCHRONOWE
Szkolenie w technice SL - STATIC LINE przygotowuje do samodzielnego skoku z wysokości 1000m z automatycznie otwieranym spadochronem podpiętym do liny desantowej. Szkolenie składa się z 3 modułów: moduł teoretyczny i dwa moduły praktyczne. Moduł teoretyczny zajmuje minimum 8 godzin i jest prowadzony w formie stacjonarnej. Moduły praktyczne są prowadzone indywidualnie/stacjonarnie pod okiem wykwalifikowanej kadry instruktorów.
Podczas kursu poznasz przepisy bezpieczeństwa oraz wymagane techniki spadochronowe, w tym;
- Ø wyjście z samolotu,
- Ø stabilna i kontrolowana pozycja ciała podczas skoku i lotu,
- Ø budowa spadochronu,
- Ø zasady lotu, sterowania spadochronem oraz lądowania.
-
Pierwszy skok odbędzie się w najbliższy możliwy dzień po zakończeniu kursu teoretycznego i po praktyce naziemnej.
Po kilku kolejnych skokach możesz swobodnie spadać i samodzielnie otwierać spadochron! Korzystając z tego systemu szkoleniowego, możesz zostać w pełni wykwalifikowanym skoczkiem spadochronowym. Zapewniamy cały wymagany sprzęt, a nasze systemy spadochronowe są na najwyższym poziomie zaawansowania.