Sekcja Szybowcowa
od 16 lat (zgoda rodziców do 18 lat)
Badania lekarskie:
Uzyskanie klasy 2 u lekarzy orzeczników m.in. w GOBLL we Wrocławiu (Główny ośrodek Badań Lotniczo-Lekarskich) skierowanie na badania dla kandydatów na szkolenie szybowcowe wydawane są w aeroklubie.
Kurs teoretyczny:
72 godziny zajęć z przedmiotów: historia lotnictwa, prawo lotnicze, przepisy wykonywania lotów, aerodynamika i mechanika lotu, meteorologia, nawigacja, higiena lotnicza, budowa i eksploatacja szybowców, przyrządy pokładowe, wyposażenie radiowe, urządzenia startowe, spadochrony i technika skoku ratowniczego. Zajęcia odbywają się w soboty i w niedziele. Kurs teoretyczny kończy się egzaminem, którego zaliczenie jest jednym z warunków rozpoczęcia lotów.
Szkolenia praktyczne:
odbędzie się w okresie wakacyjnym na szybowcach dwumiejscowych BOCIAN i PUCHACZ
W okresie wakacji szkolenie (wcześnie rano i po południu): - czas szkolenia: 3-6 tygodni (w zależności od pogody)
- program obejmuje ok. 45 lotów z instruktorem i 15 lotów samodzielnych
Loty szkoleniowe za wyciągarką:
- czas szkolenia ok. 3-4 tygodnie (termin do uzgodnienia)
- program obejmuje ok 40 lotów z instruktorem i 10 lotów samodzielnych
Szkolenie na holu za samolotem:
- szkolenie indywidualne
- czas szkolenia 3-4 dni lotne
- program obejmuje ok. 8-10 lotów z instruktorem i 6 lotów samodzielnych
Po zakończeniu szkolenia uczeń-pilot uzyskuje III klasę pilota szybowcowego, która uprawnia do noszenia odznaki z trzema mewkami i do wykonywania lotów samodzielnych oraz do dalszego szkolenia lotniczego. Ale zanim pójdziesz na badania i zaczniesz się szkolić możesz przyjść na lotnisko i przekonać się, czy to jest TO!